• تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | کد خبر : 52208
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس در تبریز افتتاح شد
    دیبا: اولین کتابخانه الکترونیکی مدرسه با عنوان «کاما» با هدف دسترسی آسان و سریع دانش‌آموزان و والدین به کتاب‌های روز دنیا، برای اولین بار در مدرسه فرزانگان ناحیه ۳ تبریز افتتاح شد.

    به گزارش دیباخبر به نقل از اداره اطلاع رسانی با روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، به نقل از پانا، پروژه کاما که اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس در ایران و گامی بسیار بزرگ در افزایش مطالعه و دسترسی آسان و سریع برای علاقمند به کتابخوانی در مدارس است.

     

    این پروژه در مرحله اول از طریق جست و جوی عنوان، کتاب‌های مختلف را در اختیار دانش‌آموزان، معلمان و اولیا قرار می ‌دهد و با کدگذاری که بر روی کتاب‌های موجود در مدرسه انجام شده، امکان عضویت و بهره مندی از کتاب‌ها نیز فراهم است.

     

    کتابخانه الکترونیکی مدرسه فرزانگان ۳ تبریز با همکاری موسسه خیریه رحمت سرای دوستی با ۱۵۰۰ کتاب کار خود را آغاز کرده و قرار است تا چهار هزار عنوان کتاب نیز برسد.

     

    عمده موضوعات ارائه شده در این کتابخانه در حوزه ادبیات، فولکلور و رمان بوده و کتاب‌های علمی و آموزشی نیز در آن موجود است.

     

    به زودی تمام عناوین کتاب‌های موجود به صورت پی دی اف و نیز کتاب صوتی به علاقمندان ارائه می‌شود.

     

    حجت‌الاسلام والمسلمین علی فقیه، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین افتتاح کتابخانه الکترونیکی مدارس علم را یکی از مولفه‌‌های اقتدار کشور دانست و گفت: کتاب به عنوان منبع علم بسیار ارزشمند است و تلاش برای یادگیری، فهم مطلب و بالا بردن بینش در مرحله اول از طریق مطالعه صورت می‌گیرد.

     

    وی با بیان اینکه هرقدر معرفت و شناخت بیشتر باشد، بندگی و عبودیت معنی پیدا می‌کند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران امکانات بسیار ارزشمندی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است.

    فضای کتاب و کتابخوانی بسیار سالم و آرامش بخش بوده و مشارکت اولیا برای کیفیت بخشی به امر کتابخوانی ارزش بالایی دارد.

     

    یونس فاتح، فرماندار تبریز نیز در این آیین با تاکید بر گسترش امر کتابخوانی از طریق علم روز، مطالعه و پژوهش را بسیار زیربنایی توصیف و بر انجام آن تاکید کرد.

     

    وی گفت: فضای مجازی و هوش مصنوعی امکانات و دسترسی‌های فوق‌العاد‌ه‌ای را برای ما فراهم کرده و داشتن سواد رسانه و علم بدون تردید از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز