• تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر : 51260
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    مراسم گرامیداشت شهدای عملیات بدر و خیبر در تبریز
    دیبا: مراسم گرامیداشت شهدای عملیات بدر و خیبر و فرمانده دلاور لشکر عاشورا، در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

    به گزارش دیباخبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) سپاه گفت: خلق حماسه بزرگ انتخابات ۱۱ اسفند برگ زرین دیگری از ملت بزرگ ایران اسلامی رقم زده شد که جای شکر دارد و انشاالله در مرحله دومهم با شور و اشتیاق بهترین‌ها را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند.

     

    سردار پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات بدر و خیبر و شهید مهدی باکری، با بیان اینکه هیچ خطی در مقابل دلاورمردی‌های رزمندگان لشگر عاشورا تاب مقاومت نداشت، افزود: رزمندگان دلاور لشکر عاشورا با انجام نقش کلیدی و بی بدیل خود با عبور از باتلاق‌ها و نیزار‌های قابل عبور، جزایر مجنون را فتح کرده و دشمن را شکست دادند.

     

    فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) سپاه، بهترین پیام عملیات خیبر را ولایت مداری و ایثار گری رزمندگان برشمرد و گفت: رزمندگان ما با وجود محاصره نظامی با استقامت ارزشمند خود بعد از شنیدن فرمان امام راحل با حماسه آفرینی، محاصره جزایر مجنون را شکستند که در تاریخ دفاع مقدس جزو افتخارات محسوب می‌شود.

     

    سردار پورجمشیدیان تاکید کرد: در عملیات بدر هم در سایه تدبیر و فرماندهی سردار شهید مهدی باکری، رزمندگان بعد از عبور از هور العظیم و جاده بصره به رود دجله رسیدند و علیرغم مشکلات با تمام وجود و جانانه جنگیدند.

     

    شهید مهندس مهدی باکری در سال ۱۳۳۳ در شهر میاندوآب آذربایجان غربی بدنیا آمد؛ این فرمانده دلاور در ۲۵ اسفندسال ۱۳۶۳ و طی «عملیات بدر» در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز