



به گزارش دیباخبر به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با ابراز خرسندی از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان اظهار داشت: راه یکی از ارکان زیرساخت است و خوشبختانه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، ۴ هزار میلیارد تومان برای ارتقای سطح راههای استان اعتبار در نظر گرفته شد ولی فعلاً تخصیص نیافته است.
وی اضافه کرد: همین طور مصوبه روشنایی ۵۰ نقطه تاریک در تقاطعهای محورهای اصلی به محورهای فرعی و روستایی و از سوی دیگر اصلاح هشت نقطه پرحادثه گرفته شد که امیدواریم هرچه زودتر در این زمینه اقداماتمان را آغاز کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان در ادامه به فرسودگی ماشینآلات راهداری زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵۴ دستگاه سبک سنگین و نیمه سنگین در سطح استان موجود است که عمر متوسط این ماشین آلات ۲۵ سال است و نیازمند نوسازی ماشینآلات هستیم.
وی در ادامه به وضعیت راههای روستایی اشاره کرد و گفت: ۴ هزار و ۴۲ کیلومتر راه روستایی در سطح استان است که ۳ هزار و ۱۷۷ کیلومتر آسفالت است. البته از میانگین کشوری در آسفالت راه روستایی بالاتر هستیم ولی با این وجود برنامه داریم سال آینده هم ۶۵ کیلومتر دیگر را نیز آسفالت کنیم.
قزوینیان در ادامه گریزی به وضعیت آسفالت محورهای اصلی زد و گفت: هنوز تکلیف آزادراه زنجان – تبریز مشخص نشده و کشمکشهایی در واگذاری آن به دولت وجود دارد. در وهله نخست باید تکلیف و مالکیت آن مشخص و سپس به ایجاد روکش آن اقدام کنیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه افراد بیکار شده از آزادراه زنجان – تبریز که بیکار شدهاند، شکایت خود را علیه اداره کار تنظیم کردهاند و آیا نباید از سوی شما اشتغالی برای آنان صورت میگرفت، گفت: از نظر قانون، فراهم کردن اشتغال کارکنان عوارضی زنجان – تبریز بر عهده ما نیست چرا که آزادراه به مالکیت دولت درنیامده است.
وی در ادامه به وضعیت جاده مرگ استان (ابهر – قیدار) اشاره و مطرح کرد: تعریض این محور در دستور کار است ولی سؤال بنده از شما این است که چرا امسال آمار تصادف و کشتهها نسبت به سال گذشته روند افزایشی پیدا کرد؟ یکی از علل اصلی آن این است که روکش جاده صورت گرفته و همین موضوع سبب سرعت رفتن خودروها نیز شده است. از نظر مشخصات این محور یک جاده فرعی است و تمام استانداردهای یک جاده فرعی را دارد ولی به دلیل حجم بالای ترددها، آمار تصادفات در چند سال اخیر افزایشی بوده است.
این مسئول در پایان به بروز شدن حقوق نیروهای شرکتی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در زمان مدیرکل سابق، حقوقهای شرکتی به موقع پرداخت نمیشد و موجب اعتراض این نیروها شده بود که خوشبختانه در حال حاضر به روز شده و مشکلی از این بابت نداریم.