• تاریخ انتشار خبر : شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ | کد خبر : 50036
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دشمنان ایران برای از خود بیگانه کردن جوانان ما آنها را دچار بحران هویتی کرده‌اند
    دیبا: رئیس بنیاد ایران شناسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمنان ایران برای از خود بیگانه کردن جوانان ما آنها را دچار بحران هویتی کرده‌اند تا جایی که بسیاری از جوانان در خیلی از مسائل رفتار غربی‌ها را در پیش گرفته‌اند.

    به گزارش دیباخبر به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسین رجبی دوانی، شنبه، ۹دی ماه، در نشست خبری که به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در فرمانداری شهرستان تبریز برگزار شد، گرامیداشت جشن‌های ولنتاین و جمعه سیاه‌ غربی‌ها در ایران را پشت پا زدن و بیگانگی نسبت به هویت اصیل عنوان کرد.

     

    وی گفت: در بنیاد ایران شناسی تلاش می‌کنیم در این عرصه که دغدغه رهبر معظم انقلاب است با انجام فعالیت‌های گوناگون، برای بازگشت به خویشتن جوانان و ایجاد خود باوری بیشتر در مردم ایفای نقش کنیم.

     

    به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در روز نهم دی ماه مردم شریف و بصیر ایران نشان دادند که به ولایت باور عمیقی دارند و به خوبی می‌توانند فتنه‌ها و دشمنی‌های توطئه‌گران را تشخیص دهند، گفت: آنها فهمیدند که در بزنگاه برای حمایت از حق، حقیقت، ولایت، پاسداری از حریم ایران اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به عرصه بیایند.

     

    وی افزود: مشکلات، تنگی معیشت و مسائل حاشیه‌ای اکثریت مردم با بصیرت ایران را از حمایت و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی باز نمی‌دارد و این نعمت در کشور دیگری وجود ندارد و خاص نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و از مردم فهیم با سابقه‌ی تمدنی دیرینه و پشتوانه دینی و اعتقادی آنها ساخته است.

     

    رجبی دوانی با اشاره به اینکه در ۱۹ استان شعبه نمایندگی بنیاد ایران شناسی وجود دارد، گفت: تا قبل حضور بنده در ۱۷استان این شعبات دایر بود که اکنون به ۱۹ استان رسیده و طبق تاکید وزیر کشور تا پایان سال‌جاری به ۲۵مورد خواهد رسید.

     

    وی ادامه داد: علیرغم اینکه بودجه‌ی کافی و حداقلی برای کارهای علمی و پژوهشی در بنیاد وجود ندارد اما توسط همکاران اقدامات مفیدی صورت گرفته؛ از جمله برگزاری ۳۰نشست تخصصی با استادان تراز اول ‌در عرصه‌های گوناگون، برگزاری ۱۴مورد کارگاه تخصصی و رونمایی از هفت کتاب در هفته‌ی پژوهش که در این دوره به چاپ رسیده است.

     

    رئیس بنیاد ایران شناسی جمهوری اسلامی ایران افزود: امیدواریم با افزایش بودجه برای هفته‌ی پژوهش سال آینده آثار متعدد و فاخری برای عرضه معرفی شود.

     

    وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در سه دهه اخیر مورد غفلت واقع شده و ما حاصل آن را می‌بینیم، عدم تبیین صحیح و مناسب هویت بسیار ارزشمند و افتخار آفرین ایرانی اسلامی است، خاطر نشان کرد: هویت ایرانی، یک هویت استثنایی در تاریخ است چرا که ایران، قدیمی ترین تمدن شناخته شده‌ی بشری را در خود پدید آورده که همیشه زنده بوده‌ است.

     

    رجبی دوانی اذعان کرد: ایران تنها تمدنی است که هرگز در آن بت پرستی رواج نداشته در حالی که در تمام تمدن‌ها و کشورهای گوناگون که تمدنی دیرینه دارند این پدیده‌ی مضموم دیده می‌شود، بعد از اینکه دین مبین اسلام وارد ایران شد این مردم با کمال میل آن را پذیرفتند.

     

    وی با بیان اینکه محققان برجسته اعتراف کردند که هیچ قومی مانند ایرانی‌ها به اسلام خدمت نکرده‌ است، گفت: ایران با ظرفیت‌های بزرگی که دارد در اثر کوتاهی دست‌اندرکاران فرهنگی کشور مورد هجمه‌ی گسترده‌ی دشمنان قرار گرفته‌است.

     

    وی با بیان اینکه رمز حفظ دین مردم، بقای کشور و استقلال در تعالیم دینی تعبیه شده که در کشور ریشه دار است، اظهار کرد: تبریز مدافع تمامیت ارضی کشور در مقابل تهاجمات گستاخانه دولت عثمانی و تجاوزهای آنها در گذشته بود.

     

    رجبی دوانی تاکید کرد: تبریز سابقه‌ی درخشانی در تاریخ و تمدن هویت ما دارد که اگر اقدامات ارزشمند شاه اسماعیل و شاه طهماسب صفوی از تبریز آغاز نمی‌شد قطعا از مذهب شیعه و وحدت ملی برخوردار نبودیم.

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز