• تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ | کد خبر : 48843
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    تحریم‌ها را با تشخیص بیماری ام‌اس دور زدیم
    دیبا: نخبه خطه ابهررود گفت: برای اولین بار در جهان توانستم بیماری ام‌اس را به صورت خودکار از روی تصاویر OCT شبکیه چشم بیماران به وسیله هوش مصنوعی و به روش شبکه‌های عصبی تشخیص دهیم.

    به گزارش دیباخبر به نقل از موج رسا،علی مهرآور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: متولد ۲۹ مرداد ۱۳۷۵ و خانواده ۵ نفره که پدرم کشاورز و مادرم خانه‌دار در شهرستان ابهر ساکن هستیم و اکنون به عنوان دانشجوی تخصص تصویربرداری پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول به تحصیل هستم.

     

     

    وی با بیان اینکه در گذشته در انجمن‌های حمایت از بیماران ام.اس فعالیت داشتم، گفت: همیشه دغدغه کمک و همیاری به این بیماران را داشتم.

     

    مهرآور افزود: عاملی که کمک کننده بود برای اینکه به سمت این راه بروم کمک به یک بیمار نوجوان بود که نگران از دست دادن بینایی خود بود، در بیماری ام‌اس بیشتر چشم‌ها درگیر می‌شود.

     

    این نخبه ابهری تصریح کرد: برای انجام پروژه پایان‌نامه و با بررسی حالات بیماران ام‌اس و با کمک اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز توانستیم بدون بهره‌گیری از دستگاه‌هایی مثل سی تی اسکن و ام‌آری‌آی که برای بیمار مضر است به وسیله دستگاه OCT که نوعی تصویربرداری از بخش شبکیه چشم است و برای ارزیابی ساختمان شبکیه و لایه‌های آن از این دستگاه استفاده می‌شود و به تشخیص زودهنگام با بررسی شبکیه چشم افراد مشکوک به ام‌اس کمک می‌شود.

     

    مهرآور با اشاره به وجود سختی و دشواری‌ها پیش رو در این طرح، گفت: با کمک اساتید و دانشجویان علوم پزشکی توانستم با کمک هوش مصنوعی طرح تشخیص خودکار علائم بیماری ام‌اس را از روی تصاویر OCT را به ثبت برسانم.

     

    وی با اشاره به وجود تحریم‌ها در حوزه پزشکی، گفت: ما قبل از اختراع این طرح و به دلیل وجود تحریم‌ها مجبور بودیم تصاویر پزشکی برای تبدیل به اطلاعات مورد استفاده به کشور آلمان ارسال کنیم که باید هزینه‌های بالایی را صرف این موضوع می‌کردیم ولی امروز با کمک این طرح با بالاترین دقت و کم‌ترین هزینه علائم اولیه بیمار را تشخیص می‌دهیم که این موضوع از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

     

    این نخبه خطه ابهررود با بیان اینکه دستگاه OTC دستگاهی است که دقت بالایی دارد، گفت: با این دستگاه در هزینه‌ها نیز بسیار صرفه‌جویی می‌شود که بیمارستان‌های شهرستان ابهر هم ظرفیت خرید این دستگاه را دارند که عوارض کمتری را برای بیماران ایجاد می‌کند.

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز