• تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر : 47623
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    ساخت ۳۶ هتل در آذربایجان شرقی
    دیبا: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: ۳۶ هتل با ۸ هزار تخت در استان در حال ساخت است.

    به گزارش دیباخبر به نقل از خبرگزاری صداو دسیما مرکز آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده در جلسه هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری تبریز افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این هتلها ۶۰ درصد است و با تکمیل آنها ظرفیت پذیرش هتلهای استان به ۲۱ هزار تخت اقامتی خواهد رسید.

    حمزه زاده اضافه کرد: با بهره برداری از این هتلها، بعد از تهران و خراسان، آذربایجان شرقی به عنوان استانی هم سطح با استانهایی مثل فارس و اصفهان با بیشترین تخت های اقامتی قرار می گیرد.

    به گفته وی، در حال حاضر ۸۶ هتل با ۱۳ هزار تخت ظرفیت در مناطق مختلف استان خدمت رسانی می کنند.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین گفت: در استان ما ۱۰۷ پروژه بزرگ مقیاس حوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

    وی خاطرنشان کرد:۷۰ درصد این مبلغ معادل نزدیک به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در حال اجرا متعلق به شهر تبریز است که ازآن جمله بزرگترین پروژه هتل سازی کشور مربوط به هتل شهریار ۲ به متراژ ۹۲ هزارمترمربع را شامل می شود.

    حمزه زاده با اشاره به اقدامات مثبت مدیریت شهری در امور زیربنایی گردشگری تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت شهری و شورای شهر تسهیل گری‌هایی از جمله حذف عوارض شهرداری در ساخت هتل انجام داده اند، سرمایه گذاران به این بخش وارد شده اند.

    وی افزود: با بررسی ظرفیت مناطق شهرداری و ارگانهای دولتی تمامی اراضی که امکان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد شناسایی شده و نزدیک ۷۰ بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان با ارزش ۸۵ هزار میلیارد تومان تعریف و تدوین شده است.

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز