خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۹/۰۹/۰۸ ۱۶:۵۳
شناسه خبر : 38956

جلوگیری از تخلفات در بازار مرغ آذربایجان شرقی

دیبا:  رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای برنامه‌ای برای جلوگیری از تخلفات در بازار مرغ خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با اتصال سامانه بازارگاه به سامانه اطلاعات کشتارگاه‌ها تخلف مرغداران کاهش خواهد یافت. ...

به گزارش دیبا خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با اعلام این خبر افزود: از دو هفته گذشته سامانه بازارگاه که سامانه ثبت نام برای دریافت نهاده دولتی است، به سامانه اطلاعات کشتارگاه‌ها متصل شده است که در آن اگر تولیدکننده‌ای نهاده دولتی دریافت کند اما مرغ تولیدی را تحویل شبکه توزیع دولتی ندهد، دیگر سهمیه نهاده دولتی را دریافت نخواهت کرد.

وی ادامه داد: مرغداران ۴۰ تا ۴۵ روز بعد از دریافت نهاده، باید مرغ تولیدی را وارد شبکه توزیع کنند و امتناع از آن تخلف است.

وی گفت: از یک ماه پیش تامین و توزیع نهاده منظم تر شده و فعلا مشکلی در تامین نهاده نداریم و امیدواریم با توزیع دقیق نهاده، تخلف مرغداران هم کمتر باشد.

فتحی گفت: هر ماه باید ۱۱۰ میلیون جوجه ریزی در کشور داشته باشیم اما این رقم در مهرماه ۹۰ میلیون بود که ۲۰ میلیون کاهش داشت؛ در آبان ماه اما جوجه ریزی دوباره به عدد ۱۱۰ میلیون رسید و امیدواریم کمبودی در تولید مرغ نداشته باشیم.

انتهای پیام/