• تاریخ انتشار خبر : جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر : 9109
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    اصول تغذیه‌ای مطلوب برای دانش‌آموزان
    دیبا: صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی تحصیلی است و باعث می‌شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری به موقع فراهم شود.

    اصول تغذیه‌ای مطلوب برای دانش‌آموزان

    به گزارش دیبا خبر، وعده‌های غذایی به پنج گروه تقسیم می‌شوند؛ سه وعده آن، وعده غذایی اصلی یعنی صبحانه، ناهار و شام است و دو وعده دیگر بین این وعده‌های اصلی قرار دارند.

    اگر دوست دارید فرزندتان علاوه بر تغذیه سالم، از نظر وزنی نیز شرایط مناسبی داشته باشد، باید برنامه غذایی او را به درستی تنظیم کنید.

    آنچه باید کودکان به شکل روزانه دریافت کنند، با واحد «بشقاب» تعریف شده و مقدار خوراکی‌های موجود در این بشقاب نمونه با عنوان «واحد» بیان می‌شود.

    صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده غذایی تحصیلی است، صبحانه باعث می‌شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری به موقع فراهم شود و بدن برای نیازهای خود به منابع ذخیره شده‌ای که باید صرف رشد جسم شود مراجعه نکند.

    بخش اعظم انرژی‌ها توسط کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود، بنابراین استفاده از نان در صبحانه یا میان وعده‌ها به همراه عسل، پنیر، کره یا تخم مرغ توصیه می‌شود.

    ضمنا استفاده از مواد خوراکی هایی مانند آجیل، کشمش، خرما و برگه زرد آلود بسیار بیش از مواد غیر مغذی مانند پفک و چیپس و … مفید است.

    عادت، موضوع بسیار مهمی در امر تغذیه است مثلا اگر فردی خودش را به خوردن صبحانه و شام عادت دهد و ناهار نخورد بعد از مدتی به ناهار نخوردن عادت می‌کند یا عکس این هم می‌تواند صادق باشد.

    نباید فراموش کرد مهم‌ترین وعده خوراکی صبحانه است؛ اگر صبحانه در زمان، مقدار و شرایط مناسب مصرف شود به نوعی تنظیم کننده حالت‌های گرسنگی و اشتها طی روز خواهد بود، اما نمی‌توان این موضوع را به شکل دستوری درآورد به طوری که بگوییم همه بچه‌ها باید صبحانه بخورند.

    اصول تغذیه مناسب دانش آموزان+اینفوگرافی

    انتهای پیام/

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز