به گزارش دیباخبر به نقل از پانا، امیرصدرا حسنخانی دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید اژهای یک و خبرنگار پانا در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «بیست و نهمین کنگره سراسری قرآن کریم دانشآموزان استعدادهای درخشان (سمپاد)در قسمت پسران درتاریخ ۱۴ الی ۱۷ مرداد ماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی و شهر زیبا و تاریخی تبریز و در دانشگاه فرهنگیان این شهر برگزار شد.»
دانشآموز دبیرستان شهید اژهای یک در ادامه بیان کرد: «به صورت کلی این کنگره در بخش مفاهیم به گونهای طراحی شده که تمامی دانشآموزان سمپاد توانایی شرکت و شانس قبولی در مراحل ابتدایی و حتی استانی و قطبی را دارند و با توجه به اینکه نقشه راه بسیار واضح ومشخص بود؛ بنده چندین مرتبه توانسته بودم تا مرحله کشوری صعود کنم ولی نهایتا در جایگاه شایسته تقدیر قرار میگرفتم.»
وی افزود: «امسال و سال گذشته در مرحله کشوری با توجه به گروهبندیهای صورت گرفته ما ائتلافهایی تشکیل دادیم ، متشکل از دوستانمان از استانهای مختلف کل کشور و به صورت گروهی سعی بر رفع ۳چالش مهم :خودباختگی،نا امیدی و انفعال که مبتلا به جامعه نوجوان و جوان امروزی است داشتیم؛ ما میبایست با مراجعه به قرآن و با یافتن آیات مرتبط سعی بر ریشهیابی بین این سه چالش و در نهایت یافتن راه کار مناسب از طریق آیات قرآن داشتیم.»
حسن خانی تاکید کرد: «با توجه به اینکه کار گروهی بود و هر ۸ ائتلاف ایجاد شده تمایل به کسب موفقیت داشتند ؛ همگی اعضای هر ائتلاف تلاش بر این داشتند که خیلی سریع با تفاوتهای فرهنگی و اخلاقی هم گروهیها سریعا سازگار شده و بهترین وعمیقترین تحقیق را به کمک هم گروهی هایشان ارائه دهند.»
وی تصریح کرد: «در این میان ۴ کارشناس با عنوان(( راهبر)) در کنار گروهها به صورت چرخشی حضور داشتند تا هم کمک کنند که از جاده اصلی تحقیق خارج نشویم وهم کیفیت و سطح فعالیت تک تک اعضا ائتلافها را مورد بررسی قرار دهند. در مرحله بعد باید ۴ ائتلاف مستقر در یک بلوک دو به دو با هم مناظره برگزار میکردند و هر بار دوائتلاف دیگر به فعالیت آنها امتیاز میدادند، همه ائتلافها، غرفههایی تشکیل دادند که درشکل روزنامه دیواری مسیر تحقیقاتشان درآن به وضوح مشخص بود.»
حسن خانی تصریح کرد: «شور و هیجان وقتی در سالن و در محیط غرفهها شکل گرفت که وزیر آموزش وپرورش برای بازدید از غرفهها به همراه مسئولین کنگره حضور پیدا کردند وبا جان ودل به سخنان و تحقیقات دانش آموزان در ائتلاف ها توجه می کردند.در نهایت ۲ ائتلاف از ۸ ائتلاف در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و تعداد محدودی از این دوگروه به دلیل فعالیت موثرتر در گروه به صورت انفرادی در رتبه اول کشور قرار گرفتند؛ همچنین دانشآموزان موثر در ائتلافهای دیگر نیز توسط راهبران معرفی و آنان نیز در جایگاه دوم و سوم کشور به صورت انفرادی قرار گرفتند.»