• تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر : 40927
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    با ۸ گام سلامت خود را تا ۱۰ سال تضمین کنید
    دیبا:انتخاب‌های امروز شما قطعا تاثیرات چشمگیری در وضع سلامت شما در سال‌های آینده زندگی‌تان دارد.

    به گزارش پایگاه خبری دیبا خبر به نقل از شبکه مردم خبر ، انتخاب سالم را در اولین فرصت وارد برنامه‌های زندگی روزانه خود کنید، تا شاهد منافع بلند مدت آن‌ها باشید:

    یادگیری مهارت‌های جدید: مهارت‌های جدید قطعا یکی از موثرترین شیوه‌ها برای بهبود عملکرد مغز است. مهارت‌هایی مانند یادگیری یک زبان جدید نشانه‌های پیری را در افراد سالم کُند می‌کند و حتی اثرات بیماری آلزایمر را به تاخیر می‌اندازد.

    ورزش منظم: افراد سالم می‌دانند که فقط ۳۵ دقیقه ورزش روزانه یا حداقل برای ۵ روز در هفته آن‌ها را از افسردگی و سایر مشکلات جسمی مزمن نجات می‌دهد.

    آفلاین شدن: افراد سالم می‌دانند که بررسی مداوم ایمیل و رسانه‌های اجتماعی و استفاده دائمی از تلفن همراه راهی برای افزایش استرس و مصرف وعده‌های غذایی سنگین است. قطع تماس‌های اینترنتی حتی برای زمان‌های کوتاه و گذران وقت با انجام کار‌های تفریحی دیگر مانند کتاب خواندن، یکی از اسرار حفظ سلامت در این افراد است.

    پرهیز از استعمال سیگار: ترک سیگار یک حرکت بزرگ برای حفظ سلامت است. فقط ۲۰ دقیقه بعد از ترک سیگار ضربان قلب و فشار خون کاهش می‌یابد.

    خوردن صبحانه: یکی از خصوصیات سالم‌ترین افراد پرهیز از حذف صبحانه برای جلوگیری از پرخوری در طول روز است. به علاوه مطالعات نشان می‌دهد بزرگسالانی که وعده صبحانه را به طور کامل مصرف می‌کنند، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون را تجربه خواهند کرد. علاوه بر این بر طبق مطالعات، صبحانه باعث افزایش توانایی حل مسئله، تمرکز بیشتر و داشتن تفکر خلاق می‌شود.

    برنامه ریزی وعده‌های غذایی: افراد سالم از قبل می‌دانند که در ساعت‌ها و روز‌ها و هفته‌های آینده چه چیزی قرار است بخورند و با برنامه‌ا‌ی که تعیین کرده‌اند می‌دانند که چه مواقعی می‌توانند میان‌بر بزنند، زیاده‌روی کنند و سپس همان کالری خارج از برنامه دریافت شده را از دست بدهند.

    نوشیدن مقادیر زیاد آب: افراد سالم می‌دانند که نوشیدن آب کافی یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش وزن است. آن‌ها نوشیدنی‌های شیرین را برای جلوگیری از چاقی و دیابت نوع دو کاملا از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند. طرفداران مصرف آب، برای راحت‌تر نوشیدن آن، چند قطره لیمو، آب پرتقال یا آب هندوانه به آن اضافه می‌کنند.

    شمردن کالری: هر چند کالری شماری کلیشه‌ای و تکراری به‌نظر می‌رسد، اما در حقیقت عادتی موثر برای حفظ وزنی متعادل است. افراد لاغر و شاد دقایقی را در روز صرف ثبت اطلاعات مفید درباره خوراکی‌های مصرفی‌شان می‌کنند، بنابراین با گرایشات مدرن خوردن بدون نگرانی مبارزه می‌کنند. آن‌ها با کمک اپلیکیشن‌ها یا تنها با قلم و کاغذ، پیگیر مراحل پیشرفت‌شان هستند. در پژوهش‌ها ثابت شده است افرادی که از یک ابزار برای پیگیری وضع وزن شان استفاده می‌کنند، بیشتر وزن کم می‌کنند.

    بر چسب ها: ,
    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز