• تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر : 36165
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    اقدامات بیمه سلامت در رابطه با کاهش شیوع بیماری کرونا
    دیبا: مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه از انجام تمهیدات ویژه در بیمه سلامت در ایام کرونایی به منظور کاهش شیوع این ویروس خبر داد.

    به گزارش دیبا خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، وحید مجیدی با تاکید بر اجرای کامل پروتکل های بهداشتی برای کارمندان سازمان در کل کشور افزود: در نتیجه این مراقبت ها تعداد اندکی از پرسنل سازمان بیمه سلامت دچار بیماری کرونا شدند که با رعایت اصول مراقبتی در پیگیری های انجام شده بهبود حاصل شد، اما متاسفانه سه نفر از مدیران و یک نفر از کارشناسان این مجموعه به رحمت ایزدی پیوستند.

    مجیدی در تشریح اقدامات صورت گرفته در بیمه سلامت از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون گفت: از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری، ۱۲۰ میلیون پیامک‌ آموزشی برای بیمه شدگان ارسال شد. هم چنین کلیپ‌های متنوع آموزشی با رویکرد پرداختن به مسائل مرتبط با سلامت روان افراد ساخته شد و در رسانه های جمعی از جمله تلویزیون و فضای مجازی پخش شد.
    وی از تمدید زمان پروتکل های مرتبط به داروهای پرونده ای و داروهای خاص در دوران اپیدمی کرونا و هم چنین تمدید دفترچه بیمه‌های که برگه سفید داشت اما اعتبار آن پایان یافته بود تا تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری طی دو نوبت خبر داد.
    مدیر کل بیمه سلامت استان، فعال کردن سامانه پاسخ گویی ۱۶۶۶ و افزودن ۱۳۰ خط جدید به این سامانه را از اقدامات مهم سازمان دانست و افزود: مشاوره های تلفنی در کاهش بار مراجعه مردم به بخش بیمارستانی و درمانی از یکسو و همچنین آگاهی و آرامش دادن به آنها و کاهش استرس از سوی دیگر نقش مهمی ایفا کرد.
    وی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه از مراجعه بیشتر این افراد به مراکز درمانی و مواجه آنها با محیط آلوده به ویروس تا حد زیادی جلوگیری شد و این مهم با به کارگیری ۳۰ پرستار متخصص و ۱۰ پزشک عمومی در سه شیفت تحقق یافت.
    مجیدی از ثبت ۴۰۰ هزار تماس با این سامانه تنها طی یک ماه خبر داد.
    مدیر کل بیمه سلامت استان خاطر نشان کرد: برای ارائه اطلاعات به روز به مردم در سامانه، گروهی متشکل از پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه تشکیل شده اند و به منظور ارائه بهتر خدمات و ارزیابی نحوه برخورد کارشناسان در پاسخ دهی به مردم، نظارت نامحسوس بر فعالیت های این افراد صورت می شود.
    مجیدی، خرید تضمینی ۹۰ درصدی از بیمارستان ها و پزشکان مشروط بر ارائه سرویس از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده را از دیگر تمهیدات سازمان در ایام کرونایی دانست و یادآور شد: علی رغم بالا رفتن هزینه‌ها در بخش‌های ICU، سی‌تی‌اسکن و آزمایشگاه به علت بسته شدن سایر بخش‌ها در بیمارستان‌ها شاهد کاهش بار مراجعه و به تبع آن کاهش درآمد ۴۰ درصدی در اسفند ماه ۱۳۹۸ و ۴۰ تا ۵۰ درصدی در فروردین ۱۳۹۹ بودیم و برای جبران این موضوع و جلوگیری از بالا رفتن قیمت خدمات برای سازمان خرید تضمینی ۹۰ درصدی مشروط به ارائه سرویس از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده نظر به فعالیت یک هزار و ۲۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ و ۲۴ ساعته انجام دادیم.

     

     

    انتهای پیام/

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب