• تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر : 35381
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    بهره مندی۹۶.۶۷ درصد خانوار‌های روستایی از نعمت گاز در آذربایجان شرقی
    دیبا: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی ازبهره مندی ۹۶.۶۷ درصد خانوار‌های روستایی از نعمت گاز در آذربایجان شرقی خبرداد.

    به گزارش دیبا خبر به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجانشرقی، سیدرضا رهنمای توحیدی  مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۶.۶۷ خانوار‌های روستایی در این استان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: عملیات گازرسانی به ۲۴۷ روستا با بیش از هفت هزار خانوار در دست اجراست.

    او  با اشاره به اینگه گازرسانی به ۵۹ روستا با بیش از یکهزار و ۵۰۵ خانوار در مراحل پیمان سپاری قرار داد، اظهار کرد: گازرسانی به ۱۵۰روستای آذربایجان شرقی با ۶ هزار و ۱۸۸ خانوار در سال گذشته انجام شد و اکنون ۲ هزار و ۱۳۱ روستا با ۳۲۱ هزار و ۶۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

    او  افزود: پارسال ۴۵ هزار و ۴۲۵ مشترک جدید گاز طبیعی در آذربایجان شرقی جذب شدند که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۹۰۳ مشترک در بخش روستایی و ۲۸ هزار و ۵۲۲ مشترک در بخش شهری بود.

    ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان شرقی از نعمت گاز بهره‌مند هستند

    مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

    توحیدی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۲۳ هزار مشترک گاز طبیعی در استان هستند، ادامه داد: از این تعداد یک میلیون و ۲۲۲ هزار مشترک شهری و ۴۰۱ هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی هستند.

    او گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۸ کیلومتر در آذربایجان شرقی شبکه گذاری انجام شده است که ۸۳۰ کیلومتر در بخش روستایی، ۱۰۶ کیلومتر در بخش صنایع و ۸۲ کیلومتر در بخش شهری بود.

    مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ درصد شبکه گاز و علمک موجود در این استان نشت یابی شده است، افزود: پارسال ۲۱ هزار کیلومتر شبکه گاز و ۶۷۰ هزار علمک نشت یابی شد.

    توحیدی همچنین گفت: از زمان ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر نزدیک‌رسانی گاز به بخش‌های تولیدی و صنعتی مشمول این مصوبه، شرکت گاز آذربایجان شرقی ۹۷ درصد نزدیک رسانی تعهدات خود را در این بخش تحقق بخشیده است.

    او ادامه داد: از ۶۶۳ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، ۶۴۳ واحد نزدیک رسانی شده و تنها ۲۰ واحد باقیمانده است که به یاری خدا این تعداد نیز در سال جاری به جرگه مصرف کنندگان گاز طبیعی خواهند پیوست.

    او همچنین به درصد تحقق اهداف شرکت آذربایجان شرقی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۱۱ درصد در اجرای شبکه گذاری شهری و روستایی، ۸۶ درصد در نصب انشعابات شهری و روستایی و ۹۷ درصد در جذب مشترک شهری و روستایی تحقق اهداف داشته ایم.

    ۹ میلیارد و ۷۵۴ میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان شرقی مصرف شد

    مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی میزان مصرف گاز استان در سال گذشته را ۹ میلیارد و ۷۵۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲ میلیارد و ۱۳۱ میلیون مترمکعب در نیروگاه، ۲میلیارد و ۳۵۵ میلیون مترمکعب در صنایع، ۶۷۰ میلیون متر مکعب در جایگاه‌های سی. ان. جی، سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و ۶۶۶ میلیون مترمکعب در بخش عمومی مصرف شده است.

    انتهای پیام/

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز