• تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر : 35217
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    ضرورت رصد و پایش جرم سرقت در آذربایجان‌شرقی
    دیبا: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی بر رصد و پایش هرچه بیشتر جرم سرقت که از جرایم اولویت‌دار استانی است، تاکید کرد.

    به گزارش دیبا خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجانشرقی، احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی در جلسه‌ای که جهت بررسی آمار وقوع جرم سرقت‌های تعزیری تشکیل شده بود، اظهار کرد: جرم سرقت هرچند که از لحاظ رتبه بندی جرایم جزو سه جرم اول استانی نبوده و در سطح استان‌ها هم در سطح پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دادیم، اما یکی از جرایم اولویت دار استانی بوده و باید درصدد کاهش روز افزون آمار این جرم باشیم.

    او  افزود: مسایل اقتصادی حاکم بر اجتماعات بشری رابطه مستقیمی با میزان درآمد و سطح رفاه اجتماعی افراد جامعه داشته و این موضوع در کنار سایر موضوعات از قبیل نوع معماری، مبلمان شهری و فرهنگ اجتماعی باعث ایجاد انگیزه یا احساس نیاز برای انجام برخی جرایم همچون سرقت است.

    سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی استان به ویژه تشکر از مجریان طرح گشت‌های شبانه که تاثیر فراوانی بر ایجاد فضای ناامن برای مجرمان دارد، افزود: احساس وجود ناامنی برای انجام رفتار‌های مجرمانه و همچنین ایمن سازی اموال و مستغلات از سوی اشخاص در کاهش میزان وقوع سرقت‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.

    موقری در پایان بر تلاش روز افزون دستگاه‌های ذی ربط در رابطه با کاهش وقوع جرایم علی الخصوص جرم سرقت تاکید کرد و از آنان خواست تمام عزم و همت خود را در این زمینه به‌کار گیرند تا زمینه کاهش انجام جرایم و آمار آن‌ها در استان فراهم شود.

    در این جلسه نمایندگان پلیس آگاهی، پیشگیری و معاونت امنیتی استانداری و سازمان ندامتگاه‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان به ارایه آمار‌ها و همچنین ارایه پیشنهادات جهت کاهش آمار وقوع سرقت پرداختند.

    همچنین جمع آوری معتادان، نصب دوربین‌های مداربسته، کنترل زندانیان و سارقان حرفه‌ای به‌وسیله تجهیزات امنیتی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به‌ویژه مجازات تبعید از عوامل مؤثر در کاهش وقوع سرقت عنوان شد.

    انتهای پیام/

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز