خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۹/۰۴/۰۳ ۱۷:۴۴
شناسه خبر : 34528

پیشنهاد نام‌گذاری ایستگاه‌های قطارشهری تبریز به نام مشاهیر آذربایجان

دیبا: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از پیشنهاد نام‌گذاری ایستگاه های قطارشهری و خط اتوبوس بی آرتی تبریز به نام مشاهیر و مفاخر آذربایجان از جمله شیخ محمد خیابانی و سالار ملی به شهرداری خبر داد. ...

به گزارش دیبا خبر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجانشرقی، احمد حمزه زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: نام گذاری معابر شهری به نام مشاهیر و مفاخر آذربایجان فرصتی بسیار مغتنم برای آشنایی بیشتر جامعه با بزرگان و افراد موثر در تاریخ ایران زمین خواهد بود.

وی اظهار داشت: هر جامعه ای دارای شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی است که در طول دوران زندگی خود خدمات ارزنده ای به جامعه ارائه داده‌اند که باقرخان سالار ملی و شیخ محمد خیابانی از جمله این شخصیت های گرانقدر است.

حمزه زاده اضافه کرد: بی شک نامگذاری معابر و موقعیت های مختلف شهری به نام مشاهیر و مفاخر به دلیل ارتباطات روزمره مردم با موقعیت‌های مذکور، ضمن ارج نهادن به خدمات شخصیت‌ها، در معرفی آنها به مردم نیز بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل تطابق موقعیت شهری و مکانی و با عنایت به قرار گرفتن خانه موزه شیخ محمد خیابانی در میدان شهید بهشتی (منصور) و موقعیت تاریخی خانه باقرخان که به استناد روایات تاریخی در کوچه سالار قرار داشته است، پیشنهادات و مکاتبات لازم با شهرداری کلان شهر تبریز برای طرح و بررسی موضوع در شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرداری تبریز انجام شده است.

حمزه زاده گفت: پیشنهاد ارائه شده برای تغییر نام ایستگاه مترو و ایستگاه بی .آر.تی میدان قطب واقع در نبش کوچه سالارملی به “ایستگاه سالارملی”و تغییر نام ایستگاه بی .آر.تی مسجد حاج احمد به ” ایستگاه شیخ محمد خیابانی” ارایه شد که در صورت تصویب در شورای نام گذاری شهرداری تبریز محقق خواهد شد.

انتهای پیام/