• تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 27729
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    قطعه سازی آذربایجان شرقی نفس های آخر را می کشد
    دیبا: رئیس انجمن نیرو محرکه و قطعات خودرو آذربایجان شرقی با بیان اینکه قطعه سازان آذربایجان شرقی با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند، گفت: قطعه سازی نفس های آخر را می کشد.

    به گزارش دیبا خبر، رضا پاشایی از کاهش قابل توجه سهم استان در تولید قطعات خودرو خبر داد و افزود: سهم استان آذربایجان شرقی از تولید قطعات خودرو در کشور به دلیل کم توجهی مسئولان از ۲۳ درصد در سال ۸۶ به ۷ درصد کاهش یافته است.

    پاشایی اذعان کرد: تکنولوژی های قطعه سازان استان قدیمی است و امکان صادرات ندارد و علیرغم ظرفیت بالای این صنعت در استان، به دلیل کاهش نقدینگی و بی توجهی ها آینده خوبی در راه نیست و در صورت ادامه روند کنونی، خطر حدود یک میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم در کشور را تهدید می کند.
    وی، تزریق نقدینگی به قطعه سازان، پرداخت بدهی های خودروسازان و ورود مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز قطعه سازان با ارز مرجع را از راه های نجات این صنعت دانست.
    وی با اشاره به وجود مافیای واردات بیان کرد:  خودروی سمند سال‌هاست در تبریز در حال ساخت است، با این حال حتی پیچ این خودرو هم در تبریز تولید نمی‌شود، در حالی که باید قطعات ایمنی و فوق ایمنی در کنار تولید خودرو تولید شود.

    عضو هیات رئیسه انجمن نیرو محرکه همگن و قطعات خودرو کشور تاکید کرد: این طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار ورود جدی به این حوزه و رفع دغدغه های قطعه سازان شد.
    پاشایی افزود: با ورود دستگاه قضایی گام اول برای راه‌اندازی جوشکاری بدنه و رنگ سمند در تبریز آغاز شده و امیدوارم با حضور سرمایه‌گذار، این روند ادامه یابد.
    وی با تاکید بر اینکه این روزها بنزین و خودروهای بنزینی دغدغه اصلی مردم است، گفت: دنیا به خودروهای هیبریدی و برقی روی آورده و باید با آینده‌نگری به سمت این خودروها برویم.
    پاشایی با اشاره به بدقولی‌های خودروسازان در تاخیر دو ساله و یا بیشترِ پرداخت مطالبات‌ ابراز داشت: قرار شد مطالبات قطعه‌سازان از سایپا را با LC تامین کنیم ولی مدیرعامل دو ماه بعد برکنار شد که مدیر بعدی زیر توافق زد. اگر مطالبات به موقع پرداخت شود، بخش اعظم مشکلات قطعه‌سازان حل می‌شود.

    پاشایی شاغلین زنجیره شاغلان خودرو را ۵۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان حجم مطالبات و ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق زنجیره تامین قطعه از خودروسازان است.

    وی با بیان اینکه ۳۰۰ قطعه‌ساز ریز و درشت در تبریز فعالند که تعدادی از آنها آسیب دیده و به ۱۳۰ واحد رسیده است، گفت: باید موانع فعالیت و صادرات قطعه‌سازان برداشته شود تا بتوانند به رونق تولید و اشتغال برسند.

    انتهای پیام/

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب