• تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر : 26795
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    ساخت کاغذ بدون قطع درختان ممکن است؟
    دیبا: مدیرمسئول انتشارات مجد از بی‌توجهی مسئولان به ظرفیت‌های داخلی در تولید کاغذ انتقاد و راهکار تأمین کاغذ بدون قطع درختان را مطرح کرد.

    به گزارش دیبا خبر، سید عباس حسینی نیک حقوقدان و مدیر مسئول انتشارات مجد، ضمن اشاره به اخبار مرتبط با امکان تولید کاغذ از پلاستیک گفت: اخیراً علاوه بر خبر امکان تولید کاغذ از پلاستیک شنیده شده که از مواد آهکی سنگ هم کاغذ تولید می‌کنند؛ ولی تا به امروز این کاغذ‌ها در سطح دنیا به صورت انبوه تولید نشده‌اند و قابل استفاده هم نیستند. اینها تکنولوژی‌های جدیدی هستند که می‌توان با آن کاغذ‌ تولید کرد، اما هر کدام از کاغذ‌هایی که از پلاستیک یا سنگ تولید می‌شوند اشکالاتی برای استفاده در صنعت چاپ دارند. بنابراین در دنیا هنوز جایگزینی برای کاغذ سنتی به نحوی که تا حالا وجود داشته پیدا نشده است.

    او نسبت به افرادی که می‌گویند بابت هر کتاب یا کاغذی که تولید می‌شود، درخت قطع می‌شود، واکنش نشان داد و گفت: این جمله یک جمله اشتباه است که همه آن را تکرار می‌کنند. امروز کاغذ را از چوب درخت به دست نمی‌آورند و تولید نمی‌کنند. عمده کاغذ در دنیا از الیاف طبیعی مثل تفاله نیشکر تولید می‌شود و تفاله نیشکر در هفت تپه تولید می‌شود و بهترین نوع مواد اولیه کاغذ همین الیاف هستند. در ایران نیز اگر از همین تفاله نیشکر (بازالت) برای تولید کاغذ استفاده کنند، کل کاغذ ایران بدون آنکه یک درخت قطع شود، تامین می‌شود.

    انتهای پیام/

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز